Wednesday, November 3, 2010

Pengenalan


Pengenalan
Saya telah memilih tajuk Opium dan Penghasilan Heroin sebagai menjalankan tugasan saya bagi memenuhi keperluan matapelajaran Etnobotani. Selain daripada perbincangan mengenai tajuk ini, saya juga bercadang untuk memberi pengenalan secara am mengenai dadah serta bahaya dadah. Tugasan yang saya jalankan ini terbahagi kepada tiga bahagian.
Bahagian pertama meliputi pengenalan asas mengenai dadah. Dalam bahagian ini, saya juga turut membincangkan mengenai dari mana asalnya dadah, penyelidikan dadah secara biologi dan sintetik, bagaimana dadah bertindak serta reaksi terhadap dadah.
Bahagian kedua pula membincangkan mengenai dadah sebagai bahan yang boleh membawa kesengsaraan di samping kebaikan yang boleh diperolehi. Di dalam bahagian ini, perbincangan bukan sahaja meliputi dadah semata mata, tetapi sebahagiannya juga meliputi tumbuhan tumbuhan yang beracun yang boleh menyebabkan kerosakan kepada fungsi fungsi di dalam bahagian badan. Di dalam bahagian ini kita akan dapat melihat bagaimana kesengsaraan yang boleh dialami oleh seseorang akibat pengambilan yang tidak dikawal.

No comments:

Post a Comment